Potężne (((korporacje)))…

Potężne (((korporacje))) tupnęły w końcu nóżką i wprowadziły cenzurę na metacritic:

https://www.gamespot.com/articles/metacritic-will-delay-user-reviews-for-games/1100-6479886/

Metacritic Will Delay User Reviews For Games
The delay is being implemented to ensure that people actually had enough time to play the game before reviewing it.

Metacritic will now delay user reviews for games for 36 hours after release, the company announced. This comes a few weeks after the release of The Last of Us Part II, which was review bombed on Metacritic (which, like GameSpot, is owned by ViacomCBS).

„We recently implemented the 36 hour waiting period for all user reviews in our games section to ensure our gamers have time to play these games before writing their reviews,” a Metacritic spokesperson said. „This new waiting period for user reviews has been rolled out across Metacritic’s Games section and was based on data-driven research and with the input of critics and industry experts.”

Metacritic said that the decision was not based on users’ reaction to any game in particular. Metacritic is a review aggregate site that provides two scores for every game, one based on critics and one based on user reviews.

Review bombing is the practice of users giving a large number of negative scores, typically as low as possible, in order to drop the game’s overall score. The issue isn’t exclusive to Metacritic, also occurring on Steam user reviews whenever a fanbase is upset about a game.

Writer and director for the Last of Us Part II Neil Druckmann shared a very heartfelt message with his team after the game received overwhelming positive reviews that ended with a message for the haters.

To by miało sens wtedy i tylko wtedy gdyby „profesjonalni” recenzenci musieli podać swój profil GOG/Steam i udowodnić, że faktycznie pograli co najmniej tyle godzin ile twierdzili załączając przy okazji parę filmów to demonstrujących. W innym przypadku powinna zostać wolna amerykanka gdzie nikt nie jest w stanie zweryfikować czy ktoś faktycznie grał w dany tytuł.

Tymczasem na przykładzie TLOU2 widzimy, że recenzenci rozdają maksymalne noty na prawo i lewo (jak to zwykle się dzieje w przypadku gier AAA, patrz gnioty Bethesdy), a gracze dają najniższe. Cóż, już niedługo. (((Metacritic))), (((Youtube))), (((Twitter))) czy (((Reddit))) stały się tubą propagandową korporacji i próba obejścia cenzury jest surowo karana (a czasem po prostu nie da się jej obejść).

#pcmasterrace #xboxone #ps4 #gry #thelastofus #tlou2 #bekazlewactwa #cenzura